6/6-09, lördag

Börjar med att säga glad nationaldag allihopa!

Igår spelade vi paintball med klassen. Vad ska jag säga? Det var verkligen skitroligt! Sjukt jävla underbart!
Jag ska berätta lite kort.. eller ja, så kort som det går, haha. 
Först samlades alla på skolan och sen bar det av till saxtorp. När vi väl kom dit pratade vi med någon i disken och lämnade våra lappar. Efter en stund skulle vi få kläder. De var typ alldeles för stora, men det gjorde inget. Vi blev även indelade i två lag, röda och gula.
Sen blev det massa information om regler och säkerhet. Sen gick vi med vår domare ut på en skjutbana där man fick testa att skjuta lite. När alla var klara med det gick vi till den första banan. Där gick det ut på att man skulle ta varandras flagga. Vi spelade 2x10 minuter och vi båda lagen vann vars en gång. Sen tog vi en liten paus. Sen gick vi vidare till Cowboy-banan. Där fanns en massa hus uppbyggda och det såg ut som något från en gammal western-film. Vi spelade först två gånger, det hette Kill them all, där det gick ut på att skjuta ut alla från det andra laget. Båda lagen vann en gång. Sen körde vi en gång till, men då var istället något som hette Panic, som var samma som Kill them all, men vi började från mitten och sen fick vi 20 sekunder på oss att springa tills vi fick börja skjuta på varandra.
Sen gick vi till den sista banan. Den var inte alls bred, bara 20 meter, men sen var den 70 meter lång. Denne gången gick det ut på att ta sig till det andra lagets "läger" på under 10 minuter och såklart skulle man inte bli träffad. Båda lagen vann vars en gång till.
Sen bar det av hemåt. Klockan 18:30 var nästan alla på plats i scoutstugan. Det blev lite tjill och snack. Sen gick jättemånga iväg så vi var bara åtta kvar. Jag, Louise, Rignell och Hajen dukade och gjorde fint för att senare kunna kränga pizza med resten av klassen. När pizzan väl kom var alla där igen och vi åt 28 pizzor. Dock blev det typ fem över. Sedan blev det rita&gissa på tavlan och vi var jätteduktiga. Resten av natten behöver vi inte prata om, haha.

 Jag insåg precis att jag kommer sakna 9a väldigt mycket egentligen. Tack allihopa för helgen! <3

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Vi får helt enkelt se. Nu ska jag faktiskt sova för jag är jättetrött!

Elena och jag i våra masker, dräkter och med våra vapen. Visst ser vi häftiga ut?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0